Tentoonstellingen

januari 2022

Januari 2022

In de etalage zijn werken te zien van:

Ans Bakker

ans 1

kandelaars uit de serie Glans te koop via internet

info@galeriegerritse.nl

februari 2022

Tim van Eenennaam

Tim

In zijn werken speelt het licht de hoofdrol, het spel van licht aan schaduw, de veranderende lichtval tijdens de dag. Hij is constant op zoek naar nieuwe vormen om in een wit vlak diepte te creëren door een werk op te bouwen in lagen glas en papier of door patronen te vouwen. Op wit is dit effect het sterkst en het geeft de werken een soort serene rust. Veelal gebruik ik willekeurige cijferreeksen om de patronen vorm te geven, de getallen in deze reeksen, bepalen de vouw en of snijrichting.

Cecile Spaapen

cecil spaapen 4 jpeg

Vanuit haar atelier in Vlissingen ontwerpt Cecile Spaapen grafische kunst, geschilderd in rijke pigmenten. Krachtige patronen, zelfgemaakte natuurlijke verf en traditionele technieken komen samen in een modern werk, voornamelijk op papier

Ina Sponselee

Ina wandsieraad ebbenhout zilver

De wandsieraden van Ina Sponselee hebben een dubbele betekenis en functie, namelijk object en sieraad. Afhankelijk van de grootte kan het wandsieraad in zijn geheel of gedeeltelijk gedragen worden. Ebbenhout en balsahout worden gecombineerd met geschuurd zilver.

 

maart 2022

In samenwerking met de

Wilgenhof

wordt er in de galerie gewerkt aan het project “bomen”

april/mei 2022

Dinie Wikkerink

fotografie

 

Licht is het belangrijkste thema in het werk van Dinie Wikkerink. Het merendeel van haar foto’s zijn in haar directe omgeving gemaakt. Sinds 1993 werkt ze aan dit thema en ziet ze het als een uitdaging om binnen deze beperking haar werk verder te ontwikkelen. De omgeving verandert niet maar wel de manier waarop ze ernaar kijkt. Dinie Wikkerink arrangeert niet, zij doet verslag van wat zij ziet. Ze probeert bijzondere lichtmomenten te vangen. Het licht dat de ruimte anders doet beleven of de aanwezige objecten een nieuwe beeldende betekenis geeft. Het goede moment is belangrijk, een paar seconden eerder of later kan het anders zijn. Het is een zoeken naar het minimale dat toch nog zeggingskracht bezit, licht dat er is bij gratie van de duisternis en op bijna abstracte wijze uitdrukking geeft aan begrippen als stilte, eenvoud en intimiteit.

Dinie_Wikkerink_Carry me home_02

 Ans Bakker

glas

Het glaswerk van Ans is een voortdurend ontvouwen van schoonheid. De snelheid van het omvormen vanuit de hitte naar loom afkoelen. Van binnen naar buiten als een oerdrift. Een spanningsveld van bestaande vormen die als vanzelf in een andere vorm vloeien. Krachtig, onstuimig, en kwetsbaar maar altijd met een intensiteit die je vol liefde meeneemt naar alle vormen van het leven zelf.

ans bakker site

 

 

juni 2022

Nanky de Vreeze

 Nanky de Vreeze vertrekt vanuit een grote verscheidenheid aan bij toeval gevonden materialen . Elk ‘iets’ kan drager worden voor het uiteindelijke werk. Het object droomt zich vooruit in haar hoofd. Verf, papier, potlood, touw, tape, metaaldraad en zo meer blijven belangrijke bindmiddelen om voorzichtig , op minimale wijze, van het ‘vindsel’ een uniek verstild object te maken

nanky7

Wendelmoet Langerak

Het werk van Wendelmoet Langerak neemt de stilte in zich op en vult weinig ruimte. De schaarste aan beeld en lijnen geeft in haar zoektocht naar minder, een heldere tekening. Op een wit gedekte tafel kan je je verwonderen over het wit wat oplicht.

wendelmoet langerak. 2

juli/augustus 2022

 

De Zeeuwse Kunstkring presenteert

september/oktober 2022

Judy Hooymeyer

Judy gras en mos object b

In het werk van Judy Hooymeyer staat de relatie mens-natuur centraal. Ze werkt met natuurlijke materialen zoals schapenwol die zij vilt en andere textiele materialen die zij bewerkt tot nieuwe vormen en texturen. Door het uitvergroten van een natuurlijke structuur bijvoorbeeld van een zeepok, ontstaat er een nieuw organisme. Door deze te plaatsen in een steriele omgeving, – bijvoorbeeld die van een galerie- ontstaat er een nieuwe habitat. ‘Het is juist door deze verwondering of afkeer dat men bewust wordt van de eigen relatie met het beeld en met zichzelf.’.

André Klompmakers

 compositie 9 (1)

 André Klompmakers vindt  zijn inspiratie in het Zeeuwse landschap. Kenmerkend voor zijn schilderijen zijn het gebruik van acryl verf met marmergruis, afval van zijn beeldhouwwerk.

In zijn ”conceptueel landschap” neemt hij ons in zijn verbeelding mee aan de hand van de vraag hoe gebruik van ons landschap doorwerkt in verlies van biodiversiteit en verschraling. In zijn beeldtaal worden de kleuren als metafoor gebruikt voor het verlies van biodiversiteit.  Uit een gestructureerd landschap (onderlagen) vervluchtigen de kleuren en verliezen hun wetmatige hiërarchie en zwermen uit over heel het doek. Het perspectief, letterlijk als horizon in een landschap en figuurlijk als verlies van biodiversiteit, is verdwenen. De steenslag, het marmergruis, symboliseert de verschraling van het landschap. De naam van uitstervende vlindersoorten verbindt het thema aan zijn schilderijen.

Anneke de Vries

Anneke de Vries (2)

Anneke de Vries laat zich bij het maken van haar sieraden leiden door de structuur van het materiaal waarmee ze op dat moment werkt. De structuur is mede bepalend voor de vorm van het sieraad.

november/december 2022

nog in onderhandeling

 

 

Houd onze website in de gaten voor meer informatie rondom onze tentoonstellingen en de exacte data.